راهنمایی دخترانه مهرآیین خمینی شهر

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

حرفه وفن

مواد لازم:
خمیر لازانیای آماده=1 بسته
گوشت چرخ کرده=نیم کیلو
پیاز سرخ شده=3 قاشق سوپخوری
رب گوجه فرنگی=1 قاشق سوپخوری
سس سفید=2 فنجان
پنیر پیتزا=200 گرم
روغن=100 گرم
طرز تهيه:

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه سی ام آبان 1388ساعت 14:25  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

قلب

 

۱. دهلیز راست ۲. دهلیز چپ ۳. بزرگ‌سیاهرگ زبَرین ۴. آئورت ۵. سرخرگ ششی ۶. سیاهرگ ششی ۷. دریچه میترال (دولختی) ۸. دریچه آئورتی ۹. بطن چپ ۱۰. بطن راست ۱۱. بزرگ‌سیاهرگ زیرین ۱۲. دریچه سه‌لتی ۱۳. دریچه ششی

+ نوشته شده در  شنبه سی ام آبان 1388ساعت 14:1  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

دریایی باش

 آن چنان دريايي باش که اگر کسي سنگي  به سويت پرتاب کرد سنگ غرق شود نه  اينکه تو متلاطم شوي .

 طاهری


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم آبان 1388ساعت 20:47  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

بیونیک و دستاوردهای آن ( طاهری )

سالهاست که محققان در پی یافتن چنین ارتباطی هستند تا از طریق آن چگونگی شکل گرفتن سیستمهای مختلف زندگی را ارزیابی کنند، این محققان با تلفیق دو واژه «بیولوژی» و «تکنیک»، علم «بیونیک» را بنا نهاده‌اند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم آبان 1388ساعت 20:16  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

تصویر در آینه کاو

دوست من اگر در مورد آینه مقعر و تشکیل تصویر در آن به اشکال برخورده ای این انیمشین به تو کمک می کند جا و اندازه تصویر را در قسمت های مختلف این نوع آینه درک کنی .

تشکیل تصویر در آینه کاو را  با کلیک روی کلمه انیمیشن مشاهده کنید

 انیمیشن

طاهری

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم آبان 1388ساعت 19:57  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

پرورشي:رفيعي

هفته كتاب وكتابخواني گرامي باد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم آبان 1388ساعت 10:18  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

پرورشي

كميته هاي شوراي دانش آموزي علامه يك

كميته قران ومعارف اسلامي                          شراره عراقي

كميته فرهنگي –هنري                                فاطمه كريمي

كميته علمي -آموزشي                                زهرا كاظمي

كميته بهداشت                                           پريناز كاظمي

كميته ورزشي                                           فاطمه زهرا طاهري

كميته فوق برنامه                                          راضيه كريمي

كميته  كرامت                                              نيلوفر كريمي            
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم آبان 1388ساعت 9:59  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

همگام با مدير

مهمترين فعاليت هاي آموزشگاه از 15شهريور-تا پايان آبان ماه

1-بازسازي  سرويس بهداشتي

2-نقاشي كلاسهاودفتروسالن  به رنگهاي متفاوت

3-زيباسازي حياط

4-تهيه وسايل موردنيازكارگاه وآزمايشگاه

5-برگزاري جشن غنچه ها(مخصوص اول راهنمايي)

براي خواندن بقيه مطالب روي ادامه مطلب كليك كنيد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم آبان 1388ساعت 8:3  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

دایره های طوسی

 

بازی و ریاضی

 
تصویر بالا که به دایره های طوسی معروف است، چگونگی ترسیم یک خط راست با استفاده از دو دایره را نشان می دهد.
طاهری
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم آبان 1388ساعت 6:34  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

آموزش علوم موضوع:هوازدگی (طاهری)

هوازدگي

 

هوازدگي: تغييرات ناشي از تأثير هوا بر سنگ را هوازدگي گويند.


هوازدگي فيزيكي: فقط سنگ به قطعات كوچك تبديل مي شود ولي ساختار آن تغيير نمي كند.



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم آبان 1388ساعت 6:31  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

سه نکته که والدين نادیده می گیرند

پدر يا مادر، حتماً مي‌دانيد که ارتباط با فرزند يکي از مهم‌ترين ارکان تربيتي به حساب مي‌آيد .وقتي بچه‌ها با والدين‌شان احساس نزديکي کنند کمتر در رفتار با آنها دچار ناسازگاري و کشمکش مي‌شوند. در نتيجه وقتي کودک احساس امنيت کند راحت‌تر مي‌تواند مشکلاتش را با پدر و مادرش در ميان بگذارد و به آنها گوش دهد و نصيحت‌هاي آنها را به کار بندد.

سه اشتباه ذيل، اشتباهاتي است که متأسفانه بسياري از والدين در رابطه با کودکشان مرتکب مي‌شوند که باعث ايجاد اشکالات عمده‌اي در روابط مي‌شود.

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم آبان 1388ساعت 6:15  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

همگام با مدير

اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا  (س) و روز بزرگداشت خانواده مبارک باد .

 سخنی با اولیا :

بچه ها می‏آموزند آن طوری باشند که زندگی می‏ کنند

وقتی بچه ها با ....

سرزنش و انتقاد زندگی می کنند می آموزند بی اعتماد به خود باشند.
وقتی با خشونت زندگی می کنند می آموزند که جنگجو باشند.
وقتی با ترس زندگی می کنند می آموزند که بُزدل باشند.
وقتی با ترحم زندگی می کنند می آموزند که به خود احساس ترحم داشته باشند.
وقتی با تمسخُر زندگی می کنند می آموزند که خجالتی باشند.
وقتی با حسادت زندگی می کنند می آموزند که در خود احساس گناه داشته باشند.

اما ...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم آبان 1388ساعت 23:38  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

همگام با مدير

آموزگارى تصمیم گرفت که از دانش‌آموزان کلاسش به شیوه جالبى قدردانى کند. 
او دانش‌آموزان را یکى‌یکى به جلوى کلاس می‌آورد و چگونگى اثرگذارى آن‌ها بر خودش را بازگو می‌کرد. 
آن گاه به سینه هر یک از آنان روبانى آبى رنگ می‌زد که روى آن با حروف طلایى نوشته شده بود:

« من آدم تاثیرگذارى هستم..»


 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم آبان 1388ساعت 23:20  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

همگام با مدیر

 

تو بگو:كدام بهتر است؟

وقتي كه بچه بودم هر شب دعا ميكردم كه خدا يك دوچرخه به من بدهد. بعد فهميدم كه اينطوري فايده ندارد. پس يك دوچرخه دزديدم و دعا كردم كه خدا مرا ببخش

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم آبان 1388ساعت 23:0  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

همگام با مدیر

مهربان باشیم
 
یک گام هر چند کوچک

مردی در کنار ساحل دورافتاده ای قدم می‌زد. مردی را در فاصله دور می بیند که مدام خم می‌شود و چیزی را از روی زمین بر می‌دارد و توی اقیانوس پرت می‌کند. نزدیک تر می شود، می‌بیند مردی بومی صدفهایی را که به ساحل می­افتد در آب می‌اندازد.

 - صبح بخیر رفیق، خیلی دلم می­خواهد بدانم چه می­کنی؟


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم آبان 1388ساعت 12:2  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

زبان انگليسي

ضرب المثل ها

باد اورده را باد برده           

Easy come , easy go !                   

کاسه ای زیر نیم کاسه است

It smells a rat !                                    

کار نیکو کردن است 

Practice makes perfect !                     

این به ان در

Tit for tat !                                           

نابرده رنج گنج میسر نمی شود

No pain , no gain !                             

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم آبان 1388ساعت 8:49  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

نمونه سئولات رياضي سوم راهنمايي

دانش آموز عزيز با آرامش خاطر و توکل به خدا از معلومات خود استفاده کن و سؤالات را جواب بده              بارم

                                                       حساب

   1     درستی هر عبارت را با نمادP و نادرستی آن را با نمادÏ مشخص کنيد.                                                                                                        1

          الف) حاصلضرب دو عدد اول ،عددی اول است .

              ب )     

              پ ) رابطه ی  صحیح است.

              ت )  2- 3


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم آبان 1388ساعت 6:49  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

نمونه سئولات رياضي اول راهنمايي

دانش آموز عزيز با آرامش خاطر و توکل به خدا از معلومات خود استفاده کن و سؤالات را جواب بده              بارم

                                                       حساب

   1     درستی هر عبارت را با نمادP و نادرستی آن را با نمادÏ مشخص کنيد.                                                                                                        1

            الف ) عدد 42 دارای 3 مقسوم علیه اول است.

             ب ) عدد 708 بر اعداد 2 و 3 و 9 بخشپذیر است.

             پ )   5/34 = 10 ÷  45/3

              د ) معکوس عددمخلوط  ، کسر  می شود .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم آبان 1388ساعت 6:45  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

نمونه سئولات رياضي دوم راهنمايي

  دانش آموزخوبم با توكل به پروردگار مهربان سؤالات را با دقت بخوان و پاسخ مناسب را بنويس.                                              db                                                                                                                          ان شاءا... موفق هستي. ac                                                                                                                

 

بارم

 

درستي يا نادرستي عبارات زير را مشخص كنيد.

الف)هر مجموعه زیر مجموعه ی خودش است.    ص *      غ*  

ب)  1+=2 (1-)-        ص *      غ*  

ج) جذر اعداد اعشاری بین 0و1 از خود عدد بزرگ تر می شود.    ص *      غ*  

 

75/0

 

جاهاي خالي را با كلمه يا عدد مناسب پر كنيد .

الف) 24+= (8-)  .......

ب)  کوچک ترین عدد منفی سه رقمی .......... است.

ج) مجموعه اعداد طبیعی بین 4- و 3+ دارای .......... عضو است.

 

75/0


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم آبان 1388ساعت 6:28  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

همگام با مدير

قدری بیاندیشیم

داوينچي قرار بوده تابلوي بسيار بزرگي از به صليب كشيده شدن حضرت عيسي (ع) بكشد، براي كشيدن چشم حضرت عيسي، دنبال چشمي معصوم مي گردد تا از آن الگوبرداري كند. سرانجام اين چشم را در چشم پسر بچه كوچكي در روستا مي بيند و از روي چشم پسر بچه، چشم حضرت عيسي را مي كشد. كشيدن اين تابلو ادامه پيدا مي كند،پانزده سال بعد، داوينچي مي رسد به قسمتي كه مي خواسته صورت فرمانده اي را بكشد كه حضرت عيسي را مصلوب كرده است. او به دنبال هر چشمي مي گردد پيدا نمي كند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم آبان 1388ساعت 20:20  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

سال رياضي

کار مداوم و باپیگیری

برای حل یک مساله ریاضی (اگر مضمونی تازه داشته باشد و در ردیف تمرین‌های ساده پایان درس نباشد) نمی‌توان روش یا روشهای کلی پیدا کرد. بنابراین، چاره‌ای جز این نداریم که با تکیه بر تجربه زندگی ، آگاهی علمی ، مقایسه و تجزیه و تحلیل راههای گوناگون و در هر حال ، به کارگرفتن اندیشه ، خود و استعداد خود ، مسیر بهینه را بیابیم. برای حل مساله‌های ریاضی هم باید از همین راه رفت و نباید منتظر "دستورها" و "نسخه‌های شفابخش" بود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم آبان 1388ساعت 9:57  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

زندگی معصومین (ع) ( از طرف بیربیران )

به نام خدای هدایت و نور 

سلام به شما گلها ی نازم از اینکه با سرمایه دار ترین انسانها ی روی زمین ارتباط بر قرار کرده ام احساس وجد وخوشی عجیبی دارم .

باورتان نمی شود اما این یک واقعیت غیر قابل انکار است . ما سر مایه ای داریم که خیلی ها برای دزدیدنش برنامه ریزی کرده اند.از وقتی این سرمایه به ما امانت داده شد چه ظلم ها که نشد!

دروازه ی علم طناب بسته شد بضعه ی رسول خدا بین در ودیوار حرص وطمع فقیران نالایق خونین شد

اما نگران نباش آنچه به ماارث رسیده مادی نیست تا به یغما برود.

منتظر باش تابرایت بگویم چقدر ما خوشبختیم .

 

 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم آبان 1388ساعت 19:9  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

نمونه سوال علوم دوم راهنمایی فصل 2

نمونه سوال کلاس دوم راهنمایی فصل دوم      

طاهری


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم آبان 1388ساعت 16:8  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

نمونه سوال علوم سوم راهنمایی فصل 3

نمونه سوال چهارگزینه ای علوم تجربی کلاس سوم راهنمایی فصل سوم

طاهری


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم آبان 1388ساعت 16:6  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

همگام با مدير

خودت باش
گلهای سرخ به این زیبایی می شکفند چرا که سعی ندارند به شکل نیلوفر آبی در آیند و نیلوفرهای آبی به این زیبایی شکقته می شوند چرا که درباره ی دیگر گلها افسانه ای به گوششان نخورده است. همه چیز در طبیعت این چنین زیبا در تطابق با یکدیگر پیش میروند. چرا که هیچ کس سعی ندارد با کسی رقابت کند، کسی سعی ندارد با لباس دیگری درآید.فقط این نکته را دریاب! فقط خودت باش و این را آویزه ی گوش کن که هرکاری هم که بکنی نمیتوانی چیز دیگر باشی. همه ی تلاشها بیهوده است. تو باید فقط خودت باشی.
                                                                                                    
 
                                                                                                                  اكبريان
+ نوشته شده در  شنبه بیست و سوم آبان 1388ساعت 23:16  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

80 نكته مهم در تدريس موفق معلمان و مربیان مدارس

این نسخه مهم هرگز فراموش نشود

80 نكته مهم در تدريس موفق معلمان و مربیان مدارس

امروزه آموزش و پرورش رسمی در پی آمادگی برای زندگی آینده از طریق یادگیری مفید و مؤثر است وکلا" تدریس عبارتست از:
تعامل یا رفتار متقابل معلم و دانش آموز بر اساس طرح منظم و هدفدار برای ایجاد تغییرات مطلوب و تسهیل یادگیری فرد و شناخت او از جهان است.
و تدریس خوب : تدریسی است که به خوب یاد گرفتن فراگیران کمک کند. در این فرایند یادگیرنده باید فعال باشد. به بحث بپردازد،مسائل را حل کند و با استفاده از راهنمایی های معلم به کسب تجربه بپردازد.
معلمان در حالی که به شاگردان در کسب اطلاعات ، مهارتها، راههای تفکرو ابراز نظرات خود کمک می کنند، باید به آنان نحوه ی یادگیری را نیز درس دهند.
چگونگی انجام تدریس اثر بسیاری بر توانایی شاگردان برای آموزش خودشان دارد . معلمان موفق تنها ارائه دهندگان مطالب نیستند بلکه آنان شاگردان خود را به تکالیف شناختی و اجتماعی وادار می نمایند و به آنان چگونگی کسب، ذخیره سازی و پردازش اطلاعات را می آموزند تا چگونگی فراگیری را یاد بگیرند و منابع را به طور مؤثر به کار ببرند.لذا نقش عمده تدریس ،خلق یادگیرندگان فعال ، خلاق و قدرتمند است.

توصیه هایی برای داشتن یک تدریس موفق و رضایت بخش

1- با توکل به خدا و نام خدا کلاس را شروع کنیم.
2- اخلاص در عمل تدریس و تقوا را رعایت کنیم.
3- زمان هر جلسه تدریس را در نظر داشته باشیم تا با کمی یا زیادی وقت مواجه نشویم.
4- وقت کلاس را به مطالب بیهوده و کم فایده صرف نکنیم.
5- سعی کنیم ساعت تدریس را تغییر ندهیم
.
6- به هنگام تدریس، نشاط روحی و عاطفی خود را حفظ کنیم.
7- با خوشرویی تدریس کرده و همواره چهره بشّاشی داشته باشیم.
8- احساسات و عواطف دانش آموزان را جریحه دار نکنیم.
9- تلاش کنیم فضایی عاطفی بوجود آوریم.
10- سعه ی صدر داشته باشیم و از فضل فروشی بپرهیزیم.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و دوم آبان 1388ساعت 19:6  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

همگام با مدير

پيام بهداشتي

۵ماده غذايي براي مقابله با آنفولانزاي خوكي

هويج-قارچ-انار-چاي سبز-زنجفيل

اين مواد غذايي بدن ما را در مقابل بيماري آنفولانزاي خوكي مقاوم مي كند.

پيشنهاد من خوردن يه سوپ داغ با هويج و قارچه كه مناسب فصل پاييز هم هست.

راستي خوردن روزانه يك انار يادت نره دوست خوبم...

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و یکم آبان 1388ساعت 23:25  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

همگام با مدير

زندگي درك همين امروز است     تو نه در ديروزي  و نه در فرداها     ظرف امروز پر از بودن توست...

سلام عزيزم...

خوشحالم كه به وبلاگ مدرسه خودت سر زدي .

از اين به بعد يكي از راههاي ارتباط من و تو ورود به وبلاگ و خواندن حرفهاي من و گفتن حرفهاي خودته. در انتظار نظرات و يا مطالب جالبي كه فكر مي كني براي من-معلمينت و دوستان خوبت مفيده هستم.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و یکم آبان 1388ساعت 15:4  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

داستان کوتاه ذهن زیبا(طاهری)

+ نوشته شده در  دوشنبه هجدهم آبان 1388ساعت 20:32  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

مداد باش

پدر بزرگ، درباره چه می نویسید؟
-درباره تو پسرم، اما مهمتر از آن چه می نویسم، مدادی است که با آن می نویسم.
می خواهم وقتی بزرگ شدی، مثل این مداد بشوی.
پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چیز خاصی در آن ندید:
اما این هم مثل بقیه مداد هایی است که دیده ام !
پدر بزرگ گفت: بستگی دارد چطور به آن نگاه کنی،
در این مداد پنج صفت هست که اگر به دستشان بیاوری، برای تمام عمرت با دنیا به آرامش می رسی :
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه شانزدهم آبان 1388ساعت 21:24  توسط کادر آموزشی مدرسه راهنمایی مهرآیین  | 

مطالب قدیمی‌تر